اصول کاربردی مشتری مداری در شرکت گروه صنعتی فولاد جویباران

10 / 10
از 1 کاربر

اصول کاربردی مشتری مداری در شرکت گروه صنعتی فولاد جویباران

هدف هر شرکتی داشتن مشتریان وفادار است تا با داشتن آنها بقای خود را در بازار تضمین نمایند. هر قدر پیچیدگی بازار و شرایط رقابت سختتر باشد اهمیت رضایت و وفاداری مشتریان بیش از پیش  احساس می گردد. در چنین شرایطی بی شک شرکتهایی موفق خواهند بود که بتوانند سرعت عمل خود را در تشخیص و برآورده ساختن نیازهای مشتریان افزایش دهند. مزایای عملگرایی به اصول مشتری مداری و ارتباط موثر با مشتریان شامل کاهش هزینه های بازاریابی و فروش- جلب سریعترو موثرتر مشتریان- کاهش هزینه های تبلیغاتی- افزایش فرصتهای بازار- افزایش وفاداری مشتریان- پاسخگویی سریع و عوامل بسیار دیگری می باشد. در شرکت گروه صنعتی فولاد جویباران در  تمامی فرآیندهای تولید و فروش انواع مفتول، رابیتس، مش و توری حصاری سعی می شود اصول مشتری مداری پیاده سازی گردد. در بحث مشتری مداری دو بخش عمده مورد نظر ما می باشد:  بخش اول  مشتریان درون سازمانی که شامل واحدهای سازمانی هستند که هر یک می توانند مشتری بخش دیگر باشند شامل:

واحد تولید رابیتس    واحد تولید فنس        واحد تولید مفتول        واحد تولید مش و پانل   

واحد تولید توری حصاری       واحد فروش و بازرگانی           واحد اداری و مالی

که هریک از این بخشها در تعاملات خود مشتری واحد دیگری می باشند. بخش دوم مشتریان بیرون سازمان هستند که از محصولات و خدمات ما استفاده می کنندکه هماره سعی می شود  با یک ساختار حرفه ای در مشتری مداری مواجه باشند. شعار صداقت در کار ریشه در مشتری مدار بودن این مجموعه دارد زیرا به روابط بلند مدت می اندیشد. تحقق این الگو در موارد زیر جستجو می شود:

  1. احترام به مشتری در تمامی فرآیندها
  2. آراستگی در محیط کار و استفاده از الگویی مانند 5s
  3. پاسخگو بودن به مشتری در تمامی مراحل فرآیند پیش، حین و پس از خرید
  4. سرعت عمل بالا در دریافت سفارش، بارگیری و صدور صورتهای مالی : استفاده از روشهای مناسب در بارگیری انواع رابیتس، مش ،توری و مفتول تا ضمن سرعت عمل بالا هزینه های بارگیری و تحویل برای مشتریان مقرون به صرفه باشد.
  5. کیفیت خدمات: یکی از روشهای مورد استفاده ما در  بالا بردن سطح رضایت خرید در مشتریان جوری بار و خرید یکجا و راحت برای مشتریان می باشد . یکی از دلایل عمده رضایت مشتریان از این مجموعه در نظرسنجی های انجام شده  اقلام متعدد رابیتس در وزنهای مختلف و ستونهای 9-11-13 و 15  و همچنین انواع مفتول بصورت عمده و خرده با سایز و وزن کلاف متغیر انواع فنسهای در چشمه های 2-3-4-5 بصورت استاندارد و سفارشی و توری حصاری در ارتفاع و چشمه های متغیر و همچنین انجام پروژه های فنس کشی و رابیتس بندی می باشد که این موارد تضمینی برای دغدغه های مشتریان می باشد.
  6. بسته بندیهای مناسب: صد تایی بسته شدن رابیتس ها – بسته بندی مش های جوشی با مدل درخواستی مشتریان- انعطاف در سایز و وزن کلاف مفتولهای صنعتی و ساختمانی و تنوع بسته بندی فنسها و توریهای حصاری
  7. ایجاد محیط صمیمی و دوستانه برای رضایت همکاران و مشتریان داخلی برای داشتن انگیزه در برخورد مناسب با مشتریان بیرون سازمانی
  8. التزام به قانون همیشه حق با مشتری است در تمامی فرآیندها
  9. هنر گوش دادن به مشتریان و جذب و انتقال بموقع نظرات و انتقادات و پیشنهادها به سطوح سازمانی مرتبط
  10. جذب نیروهای هوشمند و تاثیرگذار در راستای بالا بردن کیفیت مشتری مداری در سازمان

ارسال نظر

عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :